Geplaatst op

Subcultuur wordt bediend op Baroeg Open Air

Wat heb je nodig voor een bijna gegarandeerd geslaagd festival? Een fijne locatie (Zuiderpark: Check!), goed weer (nazomerdag, 20 graden: Check!), betaalbaar (gratis: Check!). Ja, het jaarlijkse Baroeg Open Air-festival, georganiseerd door poppodium Baroeg, zat goed afgelopen zaterdag.

Met bands waar ik nog nooit van had gehoord sprak het de doelgroep aan. Rondom Zuidplein zat de stemming er al goed in. Op het festivalterrein des te meer! Je hoeft net als ik niet van de stevige rockmuziek te houden om er een gezellig dagje van te maken. Neem een biertje in je hand en ga lekker in het gras zitten; er valt genoeg te zien. Het Baroeg Open Air straalde één en al positiviteit uit. Al werd ik als buitenstaander (geen lange haren/zwarte kleding) wel grondig gefouilleerd.

Baroeg Open Air is een van de grootste hardrockfestivals van Nederland. Bekende bands uit de scene, uit binnen- en buitenland, traden op in een grote tent. Met jaarlijks zo’n 5000 bezoekers weet dit festival deze Rotterdamse subcultuur te bereiken. Ik ben van mening dat de stad hier goed aan doet: Met Baroeg toont Rotterdam Festivals dat het ook de alternatievelingen wil aanspreken.

Tijdens mijn bezoek heb ik een kort sfeerfilmpje gemaakt:

Over gertjanverstegen

Student journalistiek Hogeschool Inholland Rotterdam

Een Reactie op “Subcultuur wordt bediend op Baroeg Open Air

  1. Pingback: Individuele opdracht: Leven + Mindmaps | Jay's Blog

Plaats een reactie